Zondag was Rincon-dag. Dat is een soort oogstfeest dat één keer per jaar plaatsvindt, in Rincon. Rincon is meer dan 20 kilometer hier vandaan en de weg is niet vlak, dus fietsen was geen optie. Daarom hebben we een auto gehuurd, zo’n pickup. ’s Ochtends naar de luchthaven, bij Avis de auto oppikken, de andere meisjes oppikken en wij onderweg. We zijn eerst nog wel even gestopt bij het Goto-meer en ook bij 1000 Steps. Het meer is bekend voor de vele flamingo’s die er leven, 1000 Steps schijnt een mooie locatie te zijn om te duiken of snorkelen. Dat hebben we niet gedaan, er naar kijken wel.

Van daaruit reden we in min of meer rechte lijn naar Rincon. Dat is een klein dorpje dat voor de gelegenheid voor eetstalletjes stond. Voor mij de gelegenheid om nog ‘ns geitenstoofpotje te eten, iets wat ik erg lekker vind en wat thuis niet of nauwelijks te krijgen valt (op de foto was ik op het eten aan’t wachten). Na het eten hebben we ook nog naar de kleurrijke stoet gekeken.

Omdat we toch over een auto konden beschikken, lieten we het daar niet bij. We reden naar het zuiden van het eiland en stopten bij de zoutpannen en de slavenhutjes. ’s Avonds zijn we nog ribbetjes gaan eten, maar die waren zo lekker dat ik geen tijd had om aan fotograferen te denken.

Maandagochtend werd voornamelijk in beslag genomen door het terugbrengen van de auto. Die moest namelijk volgetankt zijn en omdat het 1 mei was waren alle tankstations gesloten. Allemaal, op één na. Het laatste waar ik ging proberen, natuurlijk. Maar goed, tank vol, auto vlekkeloos teruggebracht en wij weer naar de stal. Maandagnamiddag waren er geen lessen, dus hebben we eigenlijk niet zo veel gedaan.

Dinsdagochtend reed ik weer een trail, opnieuw met de lieve Herencia. Ik heb geprobeerd wat foto’s te maken bij de flamingo’s, maar het kleine cameraatje toont die echt niet goed. Of niet, eigenlijk. Maar alleszins, je ziet knappe Herencia en mijn selfie-skills. Simone maakte een foto bij thuiskomst, zo ziet u het ook eens van de andere kant.

En om het helemaal fijn te maken, mocht ik dinsdagnamiddag vrij en kon ik dan naar het strand gaan. Deze keer zonder paard, maar met een boek en voor de gelegenheid niet bij Lac Bai maar bij Coco Beach. Super!

IMG_0176

Vandaag zouden er eigenlijk twee nieuwe paarden komen, maar in Caraïbische stijl werd die deadline natuurlijk niet gehaald, dus op foto’s is het nog even wachten. Gelukkig heb ik de afgelopen dagen veel foto’s genomen van andere bewoners van de boerderij. Speciale vermelding voor de hengst Indy, die erg zijn best deed om sexy te kijken voor de foto en dus ook in veelvoud online mag verschijnen.

