Donderdagnamiddag zou ik eigenlijk vrij hebben, maar er kwam een last-minute reservering binnen en dus mocht ik een trail rijden. Natuurlijk niet nadat we in de ochtend de gebruikelijke werkjes hadden gedaan. De andere meisjes hebben daarnaast ook getraind met Mystique en ik heb wat foto’s genomen.

De trail reed ik opnieuw met Herencia. Omdat één van de twee Amerikaanse gasten niet kon rijden, was het rustig in stap en natuulijk weer een mooie gelegenheid voor de merrie om te oefenen als gidspaard. Het ging nog veel beter dan de vorige keer.

Donderdag was overigens ook Koningsdag en aangezien ik toch een beetje in Nederland ben nu, was dat meteen een goede gelegenheid om dit voor het allereerst te vieren. Coco Beach organiseerde een ‘Kingsday’ party op het strand. We arriveerden na de werkdag, dus niet bepaald vroeg en de dj die aan het spelen was, vond ik niet zo geweldig. Maar toen kwamen er drie volledig onbekende Nederlandse zangers die meezingers van Nederlandse bodem brachten, en dat vond ik dan weer helemaal geweldig! En aangezien dit feestje maar tot 11 uur duurde, kon ik ook nog tijdig naar bed. Nadeel is dat ik nu al twee dagen zit te neuriën van “‘k Heb de héééééle nacht liggen dromen….”

Dat was goed, want vrijdagochtend mocht ik opnieuw op trail, deze keer met een groepje Nederlandse klanten die al konden rijden. Herencia was weer mijn vriendinnetje van dienst en op één stop na – reden: iets onzichtbaars midden op de weg, of zo – was ze het perfecte gidspaardje. De trail zelf was helemaal geweldig. Onderweg hebben we heel veel ezels gezien, uitzonderlijk veel flamingo’s, een leguaan die uit zijn hol kwam net op het moment dat ik het hol in kwestie aanwees als “dit is het hol van een leguaan”, een paar lovebirds op de cactussen… het zat er allemaal bij. Omdat deze ruiters gevorderd waren hebben we ook fijn draf en galop gedaan. Top!

Vrijdagnamiddag kregen we vrij en dan zijn we naar Lac Bai gefietst. Ver! Veel wind! Slechte weg! Maar het was de moeite waard, want we hebben een supergrote schildpad gezien. Lac Bai is de locatie waar we ook met de paarden gaan zwemmen. Een stukje verderop zie je geregeld schildpadden die hun hoofdje boven water steken om naar lucht te komen happen. Die hebben we na zo’n adempauze gevolgd zodat we ze onder water konden zien zwemmen. Machtig! Oh ja en natuurlijk heb ik tussen het snorkelen en pootje baden door gewoon op het strand gelegen, wat had u nu gedacht.

Vrijdagavond is uitgaansavond in Bonaire, maar ik heb het niet te laat gemaakt dus ik was nog redelijk okay om vanochtend te voederen. Vanmiddag zijn we even naar Kralendijk geweest, gewoon wat rondhangen, maar die foto’s toon ik wel ‘ns een andere keer. Voor nu nog even een grote foto van een heel klein kikkertje dat enkele dagen geleden door de gang van de paarden sprong.

IMG_0114

 

