Onverwacht is daarom niet minder leuk. Onder dat motto mocht ik donderdagochtend op het laatste nippertje mee op een trail. Ik mocht eerste rijden met Sundance, dan waren er 4 gasten waarvan er 2 wel en 2 niet konden rijden en natuurlijk was ook Simone erbij. Sundance liep op de heenweg niet zo ontspannen als ik graag wou, maar op de terugweg was ze helemaal zen. Fijne rit dus. Bij Lac Bay stopten we om te zwemmen en dat deden we met Macho en Spirit. Ik heb met alle 4 de klanten gezwommen met Macho, Simone met Spirit. Ik ben nog aan het leren hoe dat precies gaat en waar je op moet letten, maar Macho is een heel makkelijke zwemmer die ook in het water veel respect voor je heeft en dus niet trekt of lastig doet. Vier keer goed gezwommen dus. Geen foto’s want last minute vertrekken impliceerde dat ik geen cameraatje bij me had.

Donderdagnamiddag heb ik nog een paar lesjes gegeven en ’s avonds was ik best wel moe. Dat zwemmen met de paarden is fysiek best wel zwaar. Gelukkig is het water hier lekker warm 🙂

Vrijdagochtend was het rustig op de stal. Na de gewone werkjes heb ik voor het eerst met Kim gereden. Ik vond het eigenlijk niet zo’n succes. Ze bokte niet, maar helelmaal blij werd ze nou ook niet van wat ik vroeg, en bij gevolg werd ik er ook niet helemaal blij van. Volgende keer hopelijk beter.

IMG_9355

Na de middag waren er eerst de lesjes en aan het eind mocht ik een buitenrit van een uurtje maken met twee lesmeisjes. Het was voor het eerst dat ik deze rit gidste en ik had hem zelf ook nog helemaal niet vaak gereden, maar dankzij last-minute instructie van Simone (“links volgen, dan het zandpad rechts en bij de cactus met de kast naar rechtzs”) en wat aanmoediging van de kinderen die de rit wel goed kennen (“Ben ik nog de goede weg aan’t opgaan?” – “Ja hoor!”) lukte het probleemloos. Zowel de kinderen, de paarden als ikzelf kwamen een uurtje na vertrek weer heelhuids thuis.  Het was voor mij meteen ook de eerste keer dat ik met Spirit reed. Heel fijn paardje, goed vooruit. Beetje een ‘bouncy’ stap, maar wel heel fijn.

IMG_9358

Vrijdagavond is feestavond op het eiland en dat was gisteren niet anders. We hadden geluk, want Martijn kon ons wegbrengen met de auto en dan konden we een taxi weer naar huis nemen. We zijn hier intussen al met 4 dus zo valt de prijs eigenlijk nog best wel mee. Eerst gingen we naar Spice, waar ook enkele foto’s genomen zijn van ons. Daarna zijn we verder gewest naar Little Havana waar om 2 uur ’s nachts (braaf hé) onze eerder bestelde taxi ons oppikte.

Het spreekt voor zich dat we vanochtend niet zo vroeg opstonden. Dat is ook niet erg, want we hadden vrij. Eens we allemaal enigszins wakker waren, zijn we naar het strand gegaan bij Plaza. Ik heb voor het eerst op deze locatie gesnorkeld. Echt de moeite waard, mooie  koralen vlak bij de kust met duizende kleine en grote vissen er omheen. Behalve snorkelen stonden boekje lezen en gewoon wat liggen niksen natuurlijk ook op het programma. Grotendeels in de schaduw, trouwens. De zon brandt ongenadig hard.

IMG_9978

Zoals beloofd voeg ik deze keer nog wel wat extra fotootjes toe van ‘het leven zoals het is: de boerderij’.  Deze keer met speciale vermelding voor Sky die hard kan galopperen, Lucera en Herencia die altijd samen de wei door stappen, waarbij Lucera de schaduw van Herencia lijkt te willen zijn, geitje Keesje die al wat is gegroeid en natuurlijk weer heel veel leguanen die allemaal op de foto willen.

