Paasmaandag is hier net zozeer de dag na Pasen als dat dat in België het geval is en ook de paaskuikens konden niet achterblijven! De kip die al enkele weken niet van het nest af wilde dat ze had gemaakt in de voerbak van Sky liep plots luidkeels te klapwieken. En wat bleek? Ze had een bruin en een zwart kuikentje. Hoe lang het zal duren voor die onder een paardenhoef terecht gaan komen? Place your bets!

IMG_9187

Maandag heb ik trouwens ook op Sundance gereden in de piste. Ik had haar eerder al ‘ns buiten onder het zadel gehad en dat ging verrassend gemakkelijk, maar binnen wil ze alleen maar hard gaan en dat doet ze door te gaan hangen. Het heeft mij echt veel tijd en moeite gekost om uit te dokteren hoe ik daar het beste mee kan omgaan, maar ik denk dat ik het nu wel beet heb. Volgende keer gaat het rijden dus hopelijk wat beter. Hieronder de enige enigszins deftige foto die ik van de niet-fotogenieke merrie kon maken.

IMG_9635

Dinsdag was de laatste dag van één van de meisjes hier. Op de middag hebben we nog snel een fotosessie gedaan met haar en haar favoriete paarden. De foto’s waren best goed gelukt, maar ik ga ze hier niet plaatsen omdat ik niet weet of de modellen in kwestie daar wel zo mee zijn opgezet.

Vandaag heb ik wel weer wat gefotografeerd, met name Simone die met twee meisjes (ik had al “meiden” geschreven. Ik ver-Nederlands hier aan schrikbarend tempo) en dus in totaal drie paarden een korte buitenrit ging maken. Ziet er leuk uit hé!

Vanochtend heb ik trouwens ruzie gehad met onze huiskat Joe-Joe. Joe-Joe kwam gedag zeggen met een cactus aan zijn bil. Ik dacht die eens even professioneel te verwijderen (dat is: met een stok) maar het deed nogal veel pijn denk ik, want Joe-Joe ging lopen, gooide zichzelf op de grond (waardoor de cactus dus opnieuw in zijn vel terecht kwam) en dook toen onder. Pas vanavond heb ik haar terug gezien. Gelukkig deze keer zonder cactus.

IMG_9926

Vanmiddag had ik vrij. Ik heb blijkbaar dezelfde schoenmaat als het vertrekkende meisje, dus heb ik nu waterschoentjes, en er meteen ook een masker en snorkel bij. Wij dus de fiets op naar het strand bij Eden Beach (Spice) en ik snorkelen. Het is echt zot wat hier allemaal rondzwemt. Zo veel vissen in alle mogelijke kleuren en motiefjes, en zo dicht bij je! En dan ook nog ‘ns mooi koraal en glashelder water. Het wordt hier niet voor niets omschreven als één van de beste snorkelplekken ter wereld. Bij het volgende vrij moment zal ik zeker nog gaan snorkelen, het is echt de moeite waard. Dat Nederlands bier, daar moet ik overigens nog altijd aan wennen. Speciaal smaakje…

PS: het internet werkt niet mee, dus voor foto’s van schattige boerderijdiertjes zal u nog even geduld moeten hebben!

 

