Dinsdag was dus kajakdag, ten minste, nadat we er ’s morgens voor gezorgd hadden dat alle dieren eten en drinken kregen en dat de stallen en wei er een beetje ordelijk en netjes bij lagen. Rond halfelf begon ik richting Mangrove Center te trappen. Daar moest ik eerst mijn Stinapa-penning kopen. Dat is een nature fee die je betaalt om op en rond Bonaire in het water te mogen. Naast mijn sleutels van de poort hangt nu dus ook die aan mijn lanyard en kan ik helemaal reglementair overal zwemmen en snorkelen. Wil je duiken, heb je een andere penning nodig, maar die ambitie heb ik niet.

IMG_9791

Het kajakken was best leuk! We hebben geleerd dat er rode, witte en zwarte mangrove zijn, maar eigenlijk zien ze er allemaal groen uit. We peddelden rustig wat rond. Het tempo lag niet hoog, dus we konden goed volgen en er was zelfs tijd voor wat fotoprobeersels met de GoPro. In totaal duurde het maar een uurtje en dan mocht ik weer de fiets op. Na mijn vermoeiende trip heen was de wind in de rug op de terugweg een fijne beloning. Nog even stoppen bij de flamingo’s die onderweg altijd langs de mangrove staan en dan terug naar de stal.

Daar waren de kindjes voor de namiddaglessen al gearriveerd. Ik heb wat waterbakken schoongemaakt en ook een lesje gegeven.

Woensdag hebben we geen kinderlesjes ergo een vrije namiddag. Die hebben we opnieuw doorgebracht op het strand bij Plaza. Relaaaaaaax!

IMG_9801

Vandaag donderdag en eigenlijk niks speciaals te melden. Behalve dan misschien dat ik deze namiddag nog ‘ns een lesje gegeven heb, dit keer aan twee meisjes: eentje op Indy en eentje op Spirit. Ik vond dat ze best wel goed luisterden en het ook wel goed deden. Score!

PS: intussen is er ook een fotootje tot bij mij gekomen van mezelf “at work”, al zwemmend met Macho. Hij dateert al van vorige week, maar ik wil hem u toch niet onthouden. Werken, noemen ze dat!

IMG_9787

 

