(vertraagd bericht van maandag 10 april)

Zondag is rustdag en dat was gisteren zeker zo. Ik heb uitgeslapen, wat rondgehangen, enkele foto’s van de diertjes op de boerderij gemaakt en dat is het zo ongeveer. Hieronder zie je een kleine selectie, met onder andere de kip met haar nest in de voerbak van Sky, de drie nog altijd in leven zijnde kittens en de kleine schorpioen die plots in het bagagevak van de scooter van één van de meisjes hier zat.

Zondagavond zijn we dan met de 3 meisjes samen naar een “Full Moon Party” gegaan op het strand bij Sorobon. Neen, gegaan is niet juist, gereden is beter. De meisjes hebben een scooter, maar ik ben een arme stakker dus reed ik met de fiets. En omdat mijn achterlicht niet van het al te constante soort bleek te zijn, probeerde ik dicht bij de scooter te blijven. Dat hield gelukkig in dat ik af en toe een beetje van de slipstream kon genieten, want waaien doet het hier nog altijd gemeen hard. Een half uur trappen om naar een fuif te gaan, ik voelde mij net weer 17. Alleen leek dat dan toch net iets vlotter te gaan dan nu! Wazig fotootje (u ziet een palmboom en een volle maan)

17903430_10154978415547419_5185998002460105789_n

De fuif op zich was heel leuk, zo met de voetjes in het zand, vlak naast de zee, en zonder trui want het is hier ook ’s avonds warm. Bovendien stopte de muziek om 23u, dus we konden nog op een degelijk uur gaan slapen. 

Vandaag was een rustige werkdag: geen trail en geen kindjes. ’s Ochtends de gewone taken dus. Ik maakte ook enkel foto’s van het vertrek van een korte buitenrit, kwestie van wat promo te doen voor Horse Ranch Bonaire.

Vanmiddag mocht ik even Macho proberen te rijden in de piste. Ik vreesde al dat dat niet echt mijn type is, en dat bleek ook zo te zijn. Hij is op zich wel braaf, maar hij wordt heet, heel heel heet en begint dan heel erg hard te trippelen. Niet mijn ding. Geen nood, een ander meisje hier vindt dat wel leuk én ze kan er goed mee overweg, dus de verdeling is gemaakt. Ik blijf wel bij de paardjes die ik tot nu toe heb gereden 🙂

Na het werk ben ik nog naar de Albert Heijn (ja dat leest u correct) gefietst voor wat boodschappen. Die is niet zo ver hier vandaan, ongeveer een kwartier met de fiets. Heen, weliswaar. Dan heb ik bijna de volledige route wind in de rug en dat gaat dus wel vlotjes. Terug daarentegen – mét volle rugzak koopwaar – is het wind op kop en dan doe ik er wel dik 20 minuten over! Morgen gaan we rond de middag een uurtje kajakken. Het mangrovecenter, waar de kayaktour start, ligt ook weer op fietsafstand, dus ik kan opnieuw mijn beenspieren trainen. Wie weet, misschien ben ik over 3 maanden wel in topconditie!

